Strona główna » Literatura » czasopisma modelarskie » Koleje Małe i Duże » Koleje Małe i Duże (35) 1-2/2017

Producenci

Promocje

Reklama

  • Master
  • RB Model
  • Artesania Latina
  • AMMO by Mig Jimenez

Opinia o produkcie

Prowadzę sklep z zabawkami, mam stałą klientelę na produkty Mehano. Jakość, dokładność wykonania super. Większą ilość do sklepu zawsze zamawiam tutaj:…
Ocena produktu 5/5

Kontakt

  • Herbut Krzysztof
    NIP: 967-001-86-33
  • E-mail:biuro@herbut.nazwa.pl
  • Telefon52 3215077
    603319954
  • Godziny działania sklepupn-pt : 10.00 - 18.00 sobota : 10.00 - 14.00 Niedziela 17-12-2023 czynne od 10.00 - 14.00

Certyfikat

alt
Koleje Małe i Duże (35) 1-2/2017

Koleje Małe i Duże (35) 1-2/2017

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł

Numer katalogowy: 35

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

Cena: 36,00 zł

Brak zmiany ceny produktu w ciągu ostatnich 30 dni

Ilość: szt
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)
List otwarty w sprawie zaniedbania lokomotyw spalinowych ...1
Ze stacji pod poznański stadion Inea ...3
Przewozy Regionalne zmieniają image ...4
Wieści z wąskich torów ...6
Egzotyczny półwysep ...8
Imprezy
    • Zagłębiowskie zakamarki ...10
    • Dolnośląskie zakamarki ...13
Reminiscencje z Zittauer Kleinbahn ...16

Pierwsze jazdy próbne Kolejki Żytawskiej (Zittauer Kleinbahn) nastąpiły 22 października 1884 r. na odcinku 12,11 km wiodącym z Zittau do Reichenau (od roku 1945 Rychwałdu, potem, po zmianie nazwy – Bogatyni). Niebawem odcinek przedłużono do granicznej stacji Markersdorf (Markocic, obecnie cześć Bogatyni), a następnie po czeskiej stronie z Hermsdorf (Heřmanice stanice) do Friedlandu (Frýdlant). W 1920 r. oddano do użytku odgałęzienie z ówczesnego Reichenau do kopalni węgla w Türchau (Turoszów). Po II wojnie światowej nastąpił podział kolejki na polską, czeską i niemiecką. Po niemieckiej stronie pozostała mniejsza część kolejki, ale to ona, w przeciwieństwie do dwóch pierwszych, doczekała się rewitalizacji i rozkwitu. Część czeską zlikwidowano w 1976 r. natomiast po polskiej stronie kolejka łącznie z odnogą turoszowską przestała istnieć już w 1964 r. Roman Garbacik

140 lat kolei w Nowym Sączu ...22
Parowóz osobowy PKP serii OKe1 ...26
Parowóz osobowy PKP serii OKd1 ...32
Parowóz towarowy PKP serii TKi1 ...38
Parowóz towarowy PKP serii TKi2 ...50

Po I wojnie światowej odrodzone Państwo Polskie przejęło koleje po trzech zaborcach. Na inwentarzu nowopowstałego przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe po Kolejach Pruskich znalazło się wiele serii pruskich parowozów, wśród nich tendrzaki OKe1, OKd1, TKi1, TKi2 i TKi3. Służyły one polskim kolejom przez okres 20-lecia międzywojennego, część z nich przetrwała II wojnę światową i była jeszcze eksploatowana w pierwszych latach po wojnie. Parowozy TKi3 były obszernie opisane w numerze 1-2/2011(29) magazynu Koleje Małe i Duże. Genezę, konstrukcję i dzieje pierwszych czterech z wymienionych serii parowozów przedstawiamy w tym numerze. Ryszard Stankiewicz

Pierwszy w Europie - Salamanca ...58

Dyrektor kopalni w Middleton w Anglii, dostarczającej węgiel dla tamtejszej huty, John Blenkinsop wspólnie z Matthew Murrayem skonstruowali w 1812 roku nieduży parowóz, nazwany na cześć miejsca bitwy z Francuzami „Salamanca”, z napędem przekazywanym kołem zębatym na szynę. Już w 1815 roku inżynierowie Johann Firiedrich Krigar i Eckhardt z Königliche Eisengiesserei w Berlinie wzorując się na konstrukcji Blenkinsopa sporządzili własny projekt parowozu nieco zmniejszonego w stosunku do angielskiego oryginału. Na jej podstawie w Berlinie wyprodukowano w 1816 roku pierwszy parowóz w Europie kontynentalnej, przeznaczając go dla Królewskiej Huty na Śląsku (Königshütte in Schlesien). W opracowaniu przedstawiona jest geneza tego projektu, analiza konstrukcji i działania parowozu, jak i pokazany, zbudowany na ich podstawie dokładny model. Jan Kołodziej

Widok odchodzący w zapomnienie – Linia nr 241: Tuchola – Koronowo ...62
Most kolejowo-drogowy w Luboniu ...70

Ogłoszenia i forum klubowe ...73
Udźwiękowienie modelu PIKO SP45/SU45 ...78

Wyjątkowo udany model lokomotywy spalinowej SP45/SU45 PIKO może być wyposażony w dekoder dźwiękowy jeszcze bardziej przybliżający jego wizerunek do oryginału. Wyjątkowo do tego modelu lokomotywy możemy wybrać spośród aż sześciu ofert dekoderów różnych producentów. Najlepsze z nich skrupulatnie przetestowaliśmy, sprawdzając możliwości funkcjonalne dekoderów oraz jakość i zgodność odtwarzania przez nie bardzo charakterystycznych odgłosów prawdziwej SU45. Wyniki przedstawiamy w opracowaniu zestawiając je z dokładnym opisem dźwięków, jakie faktycznie wydają pracujące podzespoły tej lokomotywy. Paweł Czech, Andrzej Wilk

Elektronika na makiecie:
    automatyczna polaryzacja szyn skrzyżowania torów ...88
Niezawodne ręczne napędy
                    do urządzeń sterowania na makiecie ...92
Waloryzacja modeli wagonów-węglarek
                    segmentu Playtime ROCO ...94
Nasza pracownia modelarska:
                    Model wodnej wieży ciśnień ...98
Imprezy: Moduły H0e w Istebnej ...102

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

Pozostałe produkty z kategorii
Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu