Strona główna » Literatura » czasopisma modelarskie » Koleje Małe i Duże » Koleje Małe i Duże (29) 1-2/2011

Producenci

Promocje

Reklama

  • Master
  • RB Model
  • Artesania Latina
  • AMMO by Mig Jimenez

Opinia o produkcie

Prowadzę sklep z zabawkami, mam stałą klientelę na produkty Mehano. Jakość, dokładność wykonania super. Większą ilość do sklepu zawsze zamawiam tutaj:…
Ocena produktu 5/5

Kontakt

  • Herbut Krzysztof
    NIP: 967-001-86-33
  • E-mail:biuro@herbut.nazwa.pl
  • Telefon52 3215077
    603319954
  • Godziny działania sklepupn-pt : 10.00 - 18.00 sobota : 10.00 - 14.00 Niedziela 17-12-2023 czynne od 10.00 - 14.00

Certyfikat

alt

komunikat nieczynne

W dniach od 27-04-2024 do 04-05-2024 nasze sklepy stacjonarne będą nieczynne . Zamówienia złożone w tym czasie w sklepie internetowym , będą realizowane sukcesywnie od 06-05-2024 . Za utrudnienia bardzo przepraszamy .
Koleje Małe i Duże (29) 1-2/2011

Koleje Małe i Duże (29) 1-2/2011

Dostępność: Niedostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł

Numer katalogowy: 29

Stan magazynowy:

Cena: 36,00 zł

Brak zmiany ceny produktu w ciągu ostatnich 30 dni

Chwilowo niedostępny

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Felieton- Dzień świstaka na PKP ................................................1
Z kraju ...................................................................................3
Objazdy, Imprezy ..................................................................10
Pogranicze polsko-niemieckie 2010 r. ......................................24
Polsko-Czesko-Słowacka współpraca transgraniczna .................28

 

Geneza współpracy trakcyjnej w dalekobieżnym ruchu pasażerskim na granicy z Czechosłowacją rozpoczęła się w latach 1966÷1974 wspólną obsługą na całym przebiegu pociągu ekspresowego "Hutnik" na przemian lokomotywami polskimi EU05 oraz E499.1, które w zasadzie były identycznej konstrukcji. Później przez prawie dwie dekady lokomotywy w ruchu pasażerskim wymieniano wyłącznie na stacjach granicznych. Sytuacja uległa zmianie w rozkładzie jazdy 1999/2000, gdy zaprzestano wymiany lokomotyw EU07 na stacji granicznej Petrovice u Karviné, które odtąd podążały z pociągiem "Wltava" aż do Bogumina.

 
 

alt Odtąd, zgodnie z dyrektywą UIC, coraz częściej i dalej lokomotywy, jak i zespoły trakcyjne podążają szlakami obcego zarządu.  

Zagrożona przyszłość lokomotyw ST43 .......................................40
Tunele kolejowe w Polsce po 1945 r. ..........................................50
 

Polska nie jest państwem posiadającym dużą liczbę tuneli, zarówno drogowych jak i kolejowych, gdyż w przeważającej części jest położona na terenie płaskim. Z 34 tuneli normalnotorowych, alt które po II wojnie światowej znalazły się w granicach Polski: ? trzy znajdują się na kolejach przemysłowych ? w wyniku korekty granic miedzy Polską a ówczesną Czechosłowacją, przeprowadzonej po 1958 r. jeden tunel znalazł się na ówczesnych kolejach ČSD (ob. ČD) ? jeden po II wojnie światowej, leżący obok linii Rzeszów - Jasło, nie jest używany w ruchu pociągów ? pozostałe 29 tuneli o łącznej długości 17 021 m leży na torach należących do dzisiejszych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., z których aż 18 znajduje się na terenie Dolnego Śląska. Z 2 tuneli wąskotorowych jeden znajduje się koło Jawornika Polskiego, przez drugi przechodzi linia łącząca wyrobiska cementowni Opole.

Parowóz towarowy PKP serii TKi3 ...............................................66
 

Parowozy pruskiej serii T93 KPEV, późniejszej BR 913-18 DRG (TKi3 PKP) były budowane w latach 1901÷1914 z przeznaczeniem do pracy manewrowej i lekkiej osobowo-towarowej na bocznych liniach alt. Ogółem w 12 fabrykach zbudowano min. 2257 sztuk tych parowozów. W parku przedwojennych lokomotyw PKP tendrzaki TKi3 stanowiły najliczniejszą serię - eksploatowano 320 sztuk tych maszyn, w tym 10 na terenie Wolnego Miasta Gdańska. Do pracy w powojennych PKP i przemyśle trafiło łącznie 247 sztuk, z czego 246 z nich otrzymało powojenne numery TKi3. Parowozy te eksploatowano do połowy lat 60. Ostatni TKi3-170 skreślono ze stanu MD Kamieniec Ząbkowicki 21.01.1970 r. Szereg parowozów trafiło do przemysłu, gdzie służyły do końca lat 70.  

Rogowska Kolej Wąskotorowa ....................................................96
Fremo-Jazdy ...........................................................................102
 

Uczestnikiem FREMO-spotkania może być każdy, nikt nie wymaga posiadania własnego modułu, czy taboru. alt Na FREMO-spotkaniu każdy może przystąpić do "rozdania ról" i wybrać sobie jakieś stanowisko obsługi, znaczy bycie zawiadowcą stacji, maszynistą pociągu, czy jeszcze coś innego. Oczywiście można też wybrać sobie status "oglądacza". Makieta staje się tylko aranżacją, pięknym tłem do zabawy, jako forma taka... nieistotna, liczy się zupełnie coś innego. Ideą FREMO-spotkań jest wspólna zabawa w modelowanie ruchu kolei, prowadzenie rozkładowych jazd pasażerskich i celowych przewozów towarowych i mimo tego, że od czasu do czasu pieski poszczekują, to FREMO-karawana jedzie dalej... już 30 lat.

   
Nowości Modelarskie H0 2011 ....................................................112
Ogłoszenia i forum klubowe .......................................................116

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

Pozostałe produkty z kategorii
Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu